නිර්මාණය ශා භාාල පිළිබ වාකච්ඡා කිරීවේදී ප්රථමවයන් නිර්මාණය යනු කුම්දදයි ශඳුනා ගනිමු.
නිර්මාණය සිදුකරන්නා නිර්මාණකරුලා, නිර්මාඳකයාය. ඔහු සිදුකරන්වන් අත්දයකීම්ද නයලත
ප්රතිනනිර්මාණය කිරීමි . අනුල, කිසියේ නිර්මාණකරුවලකු ිසසින් තමන් අවන ද, දකින ද
අත්දයකීම්ද, ඳරිකල්ඳනය කරන ද අත්දයකීම්ද වශෘදවයකු ඉදිරිවේ නයලත ප්රතිනනිර්මාණය කිරීම
නිර්මාණය්ද යයි ශඳුන්ලි .
නිර්මාණය රවිසඳින්නා අඳ වශෘදයා වව ශඳුන්ලි . නිර්මාණකරුවලකුට තම අත්දයකීේ වශෘදයාවේ
අත්දයකීම්ද බලට ඳත්කිරීමට උඳකාරි ලන්වන් භාාලි .
මීෂඟ අදියවර්දී අඳ භාාල යනු කුම්දදයි ඳයශයදිලි කෂයුතු වේ.
නිර්මාණයත් භාාලත් අතර ඇතින වබතාල ශඳුනාගයනීවේදී වයමිසටම නිර්මාණවේ ඳදනම ලන්වන්
භාාලි . එහිදී භාාල වතු ප්රකාන ්දතිනය ඳදනේ වක ටවගන නිර්මාණකරුලා තම අත්දයකීේ වශෘදයා
වලත බාවේ. ව ල වෑම අවය්දම නිර්මාණශීලි අවයකි. වෑම පුේගවයකුම තම අලයතා
ඉටුකරගයනීම වශා නිර්මාණශීලිත්ලය භාිසතා කරි . (නිර්මාණශීලි ප්රකානය..
එවශත් අවාමානය පුේගවයකුට ලඩා දාර්නිවයකුට, ගගිකක නායකවයකුට, ්රලය, දෘය, ලිිතත යන
මාධයකරණවේ නිරත නිර්මාණ ිලල්පිවයකුට භාාල යන්න ඉතා ලයදගත් වේ. අනුල රලය, දෘය,
ලිිතත යන කලරාකාර නිර්මාණයක වුලද ඳදනම ලන්වන් භාාලි . උදාශරණය්ද වව දෘය මාධයවේදී
භාාල රඳයි . චිත්රවේදී එය ලර්ණ, වර්ාා, ශයඩත වේ. ගුලන්ිසදුලිවේදී එය බ්දය වේ. එවශත් ව ල
කලරාකාර නිර්මාණයක වුලද ඳදනම භාාල බලට ඳත්ලන්වන් නිර්මාණකරුලාට ඇලයසි සිතුිසලි
වග ඩනයවඟන්වන් භාාල මඟින් වීමි .
උදාශරණය්ද වව සිත්තවරකුවේ භාා ලයලශාරය බලට ඳත්ලන්වන් ලර්ණ, වර්ාා වශ ශයඩති .
එවශත් චිත්රය ඇඳීමට අලය සිතුිසලි ඔහුට මතුලන්වන් භාාවලනි. අනුල, වෑම නිර්මාණයකම ඳදනම
භාාල වව ශඳුනා ගයවන්.
නිර්මාණයත් භාාලත් අතර ඇතින වමකී වබතාල ලිිතත මාධයයට වාවක්දල අඳ වමවව ශඳුනා ගනිමු.
භාාල යන්න නිර්මාණයක ඳදනම නේ භාාල අඳ මලික ලයලශාරයන් වදකකට වබදා ද්දලි . ලා නේ,
කථික භාාල
ලිිතත භාාල
යනුවලනි. නිර්මාණකරණවේදී අඳ ලිිතත මාධයය වකවරහි අලධානය වය මු කරන බයිසන් වමහිදී ලිිතත
මාධයය පිළිබ අලධානය වය මු කරි .
ලිිතත මාධයය ලයලශාර කිරීවේදී එය නයලත වක ටව කට වබවේ